2.9.20

Mehmet Arslan, Muğla Karikatür Yarışması 2020 Birincilik Ödülü'nü reddediyor

ÖDÜLÜN İADESİ.....
BASINA, KAMUOYUNA... 
1. Uluslararası Muğla Karikatür Yarışması'nda kazandığım 1.lik ödülünü alan karikatürümün daha önceden başka karikatürcüler tarafindan çizilmiş olduğunu ve bunun ''benzer'' karikatür tanımlamasına girdiğini, bu nedenle ''Ödülü'' almamın "etik'' olmadığını düşünüyor ve ''Ödülü reddediyorum''.  
Değerli jürinin ''ödülü'' benim karikatürüme vermesinin gerekçelerine saygı duymakla beraber ''benzer (similar)'' konusunun sanatı ve emeği yok saydığına ve büyük bir ''kirlenme'' olduğuna inanıyorum.
Sanatçıların, devrimcilerin ve avukatların ''hakka, hukuka ve onura'' nasıl sahip çıkıp, ne kadar bedel ödeneceğine dair inanılmaz ve tarihsel örnekler gösterdiği şu günlerde, bana kalan tek davranışın bu olduğuna inanıyorum. 
Karikatürümün ilgili sitelerde ''benzer karikatür'' olarak yayınlandığını ''an'' itibarı ile gördüğümü hatırlatmak isterim, ki daha önce görmenin daha sağlıklı sonuçları yaratacağına inanıyorum. 
Yarışmaya emeği geçen başta belediye görevlileri olmak üzere değerli jüriye, karikatür severlere, basına ve kamuoyuna duyuruyor ve teşekkür ediyorum. 
Mehmet Arslan 2 Eylül Çar 16:33.

Hiç yorum yok: