24.9.14

Aziz Yavuzdoğan Karikatürcüler Derneği'nden istifa etti...

Uzun yıllar Karikatürcüler Derneği yönetim kurullarında dernek sekreteri olarak görev yapan ve 2013 Mart ayında istifa eden Aziz Yavuzdoğan, geçtiğimiz günlerde yönetime gönderdiği ayrı bir istifa dilekçesiyle dernek üyeliğinden de ayrıldığını duyurdu. İstifa mektubuna Karikatürcüler Derneği'nden henüz bir yanıt alamadığını belirten Yavuzdoğan, dernek başkanına ve temsilciliklere ve de bazı dernek üyelerine konuyla ilgili bilgilendirici haberdar etme amaçlı bir mail gönderdiğini de söyledi...
Karikatürcüler Derneği üyeliğinden istifasının, dernek tarihinde bir ilk olduğu belirtilen Yavuzdoğan'ın dilekçesi şöyle;
•••
22,9,2014, Pazartesi
Karikatürcüler Derneği Yönetim Kurulu Başkanlığına
İstanbul
Derneğinizin 443 sıra numaralı, kayıtlı üyesiyim.
Dernek Yönetim Kurulu’nuzda 7 yıl (2006-2013) dernek sekreteri olarak görev yaptım.
1 Aralık 2012 tarihinde gerçekleştirilen 39. Olağan Genel Kurulu sonrası seçildiğim yeni dönem görevimden, dilekçemde belirttiğim gerekçelerle Mart 2013 tarihinde yönetim kurulu üyeliğinden istifa etmiştim.
Ancak; istifamın ardından geçen süreçte;
Dernek başkanının, geçmişte bazı üyeler üzerindeki davranışlarına benzer şekilde hakkımda da anlaşılmaz hasmane tutum ve davranışları, çevresindeki bazı taraftar üyeleri aleyhimde örgütlemesinin yanı sıra serbest karikatür ve grafik çalışmalarımı engelleme yönünde bazı girişimlerde bulunmasıyla birlikte;
1) Dernek yönetiminin idari ve iktisadi işletmeyle ilgili mali konularda şeffaf yönetim sergilememesi;
2) Dernek tüzüğünün Madde: 4 / b, e ve l fıkralarındaki, üyelerle ilgili yükümlülüklerin tam anlamıyla yerine getirilmemesi;
3) Başkanın, Karikatürcüler Derneği'ni siyasi parti anlayışıyla "tek adam"lık düzeneği içerisinde yönetmesi, kimi uygulamalarının dernekler kanunu yönetmeliğine uygun olup-olmadığı tartışılır bir durum göstermesi;
4) Son yıllarda genel kurul seçimlerini kazanma maksatlı olduğunu tahmin ettiğim bir yöntem olarak, karikatürcü olup-olmadıkları tartışmalı kişilerin derneğe üye kaydının yapılmasında ciddi bir artışın gözlenmesi
gibi gerekçeleri de öne sürerek;
Karikatürcüler Derneği'nin kurumsal olarak hem kamu hem de üyeleriyle ilgili sorumluluk, yükümlülük anlamında işlevini tam olarak yerine getiremediğine karar vermiş durumdayım. Bu durumlar dahilinde; sivil toplum örgütsel yapı içinde karşılıklı olarak bir fayda gözetmediğimden, Karikatürcüler Derneği üyeliğimden de istifa etmem zorunluluğu ortaya çıkmıştır…
Bu sebeplerle; Tüzüğün 7. Maddesine uyarınca; 443 numaralı üyeliğimden istifa ettiğimi bildirir, iş bu dilekçemin işleme konulup, gereğinin yapılmasını ve yönetim kurulunuzun onay kararının ise cevaben tarafıma resmi olarak bildirilmesini rica ederim…
Aziz YAVUZDOĞAN
(Kaynak: fenamizah).

Hiç yorum yok: