27.3.14

Çizgi sahibi karikatürcü Ahmet Erkanlı'yı kaybettik

Birkaç yıldır ağır sağlık sorunlarıyla mücadele eden karikatürcü Ahmet Erkanlı dün (26 Mart 2014) tedavi gördüğü hastanede yaşama veda etti. Keskin yurt sorunlarını ustalıklı bir çizgiyle yansıtmış olan Erkanlı'nın hapiste kaldığı dönemde bir grup karikatürist arkadaşının dayanışma amacıyla albümleştirdiği, Karikatürcüler Derneği tarafından yayınlanmış bir karikatür kitabı vardır: "Ahmetris". Kasım 1997'de çıkan o dört formalık siyah-beyaz albümün son sayfasında Ahmet kendini şöyle tanıtmıştı:
"13 Kasım 1953 tarihinde İstanbul'da doğdum. Babamın asker olması nedeniyle ilkokula Elazığ'da başladım, İstanbul'da tamamladım. 1979 yılında şimdiki adı M. Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi olan İstanbul Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu'nun Grafik Bölümü'nü kazandım. Ancak ekonomik nedenlerden dolayı iki yıl sonra ayrıldım. Karikatür çizmeye 1979 yılında başladım. 1993 ve 1994 yıllarında çizdiğim dört karikatürümden dolayı dört ayrı dava açıldı. Bir davadan beraat ederken, üç davadan ceza verildi. 10'ar aydan 30 ay hapis cezasıyla cezalandırıldım. Büyük çoğunluğu Metris Cezaevi'nde olmak üzere Şile ve Bayrampaşa cezaevlerinde 4,5 ay hapis yattım. Rahatsızlığım nedeniyle Karikatürcüler Derneği'nin girişimi ve kardeşimin çabalarıyla kalan cezam Cumhurbaşkanı'nca kaldırıldı."
Dernek sitesindeki güncel bilgileri eklersek, "daha sonra 2 cezası zamanaşımına uğradığı için son mahkumiyeti için AİHM’de devlet aleyhine dava açtı. Devlet suçlu bulundu ve tarafına 8.300 euro tazminat ödedi".
Erkanlı, karikatür çizmeye 1979 yılında Gırgır dergisinde başladı. Çizgileri, sırasıyla Cumhuriyet gazetesinin Ciddiyet sayfası, Çarşaf dergisi, Hürriyet gazetesi Dalga sayfası, Genç Sosyaldemokrat dergisi, Kültür ve Sanatta Tavır dergisi ve yurtdışında birçok yayın organlarında yayınlandı. Ulusal ve uluslararası yarışmalardan 50’ye yakın ödülü vardır.
Ahmet Erkanlı'nın cenazesi bugün öğle namazından sonra Üsküdar, Karacaahmet Mezarlığı girişindeki Şakirin Camii'nden kaldırılacak.

Hiç yorum yok: