26.11.13

Anadolu Üniversitesi'nde Tan Oral Karikatürleri, Eskişehir

Usta çizer Tan Oral, 4 Aralık Çarşamba günü Anadolu Üniversitesi’nde iki karikatür sergisi açacak ve bir söyleşi yapacak.
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sergi Salonu’nda 14.30’da açılacak ilk sergide, yazılı ve görsel medyadan 216 gazetecinin portre karikatürü "memnuniyetsizler" adıyla sergileniyor. Tan Oral sergiyi şöyle tanımlıyor: “Evlerimize, masalarımıza konuk olan o kadar çok tanıdığımız yüz var ki medyada. Onları her gün dinliyor, izliyor ve okuyoruz. Kent, siyaset, sağlık, ekonomi, çevre, şiddet ve kendilerinden söz ediyor ve de durmaksızın yakınıyorlar. Memnun değiller, memnuniyetsizler. Bendeniz de öyleyim ve onları çizgilemeden duramıyorum. İşte medyamızdan bu 200’ü aşkın yüzü size sergilemek istedim. Tabii ki serginin adı; “memnuniyetsizler”. Sergideki karikatürlerin tümünün yer aldığı “memnuniyetsizler” kitabı da sergi açılışında sanatçı tarafından imzalanacak.
Odunpazarı’ndaki Eğitim Karikatürleri Müzesi’nde aynı gün 17.30’da açılacak Tan Oral sergisi ise "kıkırdak çizgiler" adını taşıyor. “Yıllardır günlük basında çizer dururum, masamda ise başka çizimler birikip durur. Sorusu Olmayan Yanıtlar, Denetimsiz Denetim, Başıboş Disiplin, Kurgulanmayan Kurgular, İzin Verilen İzler gibi nitelemelerle tanımlanabilen nedensiz, amaçsız, endişesiz, telaşsız, zorlamasız, araştırmasız, mecburiyetsiz, talepsiz ve taslaksız olarak tam bir sükûnet içinde ortaya çıkan bu çizimlerin kırk tanesi ‘kıkırdak’ adıyla sergilenecek. Çerçeveli ve orijinal çizimlerden oluşan sergideki eserler sanatseverler tarafından satın da alınabilecek.
A.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Çizgi Film (Animasyon) Bölümü’nde uzun yıllar ders veren Tan Oral yine 4 Aralık günü 10.00-11.00 saatleri arası GSF Konferans Salonu’nda öğrencileri ve karikatürseverlerle buluşarak "Bana Kalsaydı Çizmezdim" söyleşisinde bulunacak.

Hiç yorum yok: