4.2.15

18. Barış ve Hoşgörü için Faks 2013-2014 albümü, İtalya

Herhalde yılbaşı postası yoğunluğu yüzünden ancak dün elime geçen 18. Barış ve Hoşgörü için Faks 2013-2014 albümünün neredeyse yarısı Türkiye'den gönderilen çizgilerle renklenmiş. Yetişkinler kategorisinde olmasa da, öğrenciler kategorisinin her bölümünde ödüllü ve seçilmiş çalışmaları görülüyor ülkemiz çizerlerinin. Katılan karikatürleri albüme sığmayan, ama bu etkinliğe eser yollayan başka okullarımız da olduğunu belirtmek gerek; onlar da albümde, katılan tüm çizerler gibi, isim isim anılıyor tabii katılımcı kurumlar olarak.
Karikatür albümü hazırlamakta uzmanlığı tartışılmaz İtalyanların. Çözümleyici ve toparlayıcı bir bakışla kaleme alınan esprili bir sunuş yazısını asla ihmal etmezler. Etkinliği düzenleyen teknik lise Istituto d’istruzione superiore di Spilimbergo'nun yöneticisi Prof.ssa Lucia D'Andrea, gönderilen eserlerde her yıl barış konusuna yeni bir yorumla bakmayı sağlayan farklı bir hassasiyetin ağır bastığını gözlemlediklerini ifade ediyor giriş yazısında; bu edisyondaki eserlerde teşhis ve teşhir edilen olarak en çok karşılaştıkları kavramın ise "Riyakârlık / İkiyüzlülük" olduğunun altını çiziyor.
Sözü uzatmadan, akıllı telefon kullanmadan, tarayıcının sınırları dolayısıyla fotor programı ile renkleri biraz canlandırılmış birkaç örnek çizgi ve albümde eseri bulunanlar listesi (okullara ve kademelere en son ne isim verildiğini takip edemediğimden, kitaptaki sıraya bağlı kalıyorum; bu arada, bütün birincilikleri Türkiye'den katılan gençlerin kazandığını görüyorum!):
En İyi Eser: İrem Uysal - Cumhuriyet İlkokulu, Sinop
Mansiyon: Bartu Akgün - Özel 3 Mart İlköğretim Okulu, Bursa (Üstte)
Mansiyon: Aysen Çelebi - Özel 3 Mart İlköğretim Okulu, Bursa
Seçilenler:
Eda Albayrak - Denizatı İlköğretim Okulu, İstanbul
Moti Barokas - Denizatı İlköğretim Okulu, İstanbul
Cemre Bozkul - İsmail Kakaç İlkokulu, Çorum
Dize Ünlü - İstanbul
Özgür Taylan Güzel - Denizatı İlköğretim Okulu, İstanbul
Emre Işıksaçan - Denizatı İlköğretim Okulu, İstanbul
Efe Sabuncu - Denizatı İlköğretim Okulu, İstanbul
En İyi Eser: Abdülhakim Orhanoğlu - Cumhuriyet İlkokulu, Sinop
Mansiyon: Deniz Hubup - Özel 3 Mart İlköğretim Okulu, Bursa
Mansiyon: Gülçin Çalışkan - Cumhuriyet İlkokulu, Sinop
Mansiyon: Armağan Tuğba Özçelik - İsmail Kakaç Ortaokulu, Çorum
Seçilenler:
Ata Aslan - İstek Özel Belde Okulları, İstanbul
Aysen Maden - Özel Bursa Kültür İlköğretim Okulu, Bursa (Üstte)
Yasemin Güler - Özel 3 Mart İlköğretim Okulu, Bursa
Hayrettin Ayçetin - Darüşşafaka Ortaokulu, İstanbul (Üstte)
M. Özgür Hubup - Özel 3 Mart İlköğretim Okulu, Bursa
Mina Altundiş - İstek Özel Belde Okulları, İstanbul
Samet Demir - Özel 3 Mart İlköğretim Okulu, Bursa
Ufuk Ertürk - Özel 3 Mart İlköğretim Okulu, Bursa
Zelal Nur Kırtay - Cumhuriyet İlkokulu, Sinop
En İyi Eser: Kaan Saatçi
Seçilenler:
Ekin Özeskici - Çorum İnönü Anadolu Lisesi
Elif İncesu - Kamil Yavuz Karikatür Atölyesi, İstanbul.
*
(Katılımı bu ay sonu bitecek yeni yarışmanın koşulları için bkz).

Hiç yorum yok: