30.7.11

Yunanistan'dan gelen CD-albüm: 1. Hymettos Karikatür Sergisi 2010

2010 sonunda düzenlenen "Küresel Ekonomik Kriz" konulu 1. Uluslararası Hymettos Karikatür Sergisi'nin sözü verilen CD-albümü adresime ulaştı, hem de iki gönderi birden. Biri çizer dostumuz Nuri Bilgin adına yollanmış, ya adresi bulamadılar, ya da bir yanlışlık işte. Sergiyi düzenleyenlerden çizer Yannis Geroulias yakın arkadaşımız, belki bu çözüm onun buluşudur (Bakalım Bilgin'e nasıl ulaştıracağım CD'sini, İstanbul'un batı ucundan doğu ucuna, umarım Marmaray'ı beklemek zorunda kalmam!).
Yannis'in daha önceki bir başka sergisi için ise o sıra Türkiye'de bulunan Kosovalı çizer dostumuz Agim Krasniqi'nin birkaç işiyle birlikte ben de özenerek hazırladığım bir çalışmamı yollamıştım, fakat benim karikatür kuş olmuş, uçup gitmişti aynı zarfın içinde yollandığı halde. O karikatürü biraz daha geliştirip yeniden yapmaktan başka çare yok artık. Oluyor böyle aksamalar maalesef, hele işin içinde belediye gibi dünyanın işiyle meşgul bir kurum olursa.
Bu sefer iş öylesine sağlam tutulmuş ki, zarfın içinden iki CD birden çıkıyor! Einstein'ın iki kedisi için iki ayrı kedi kapısı açması esprisinin tersi gibi geldi bana, neyse.
Epey çok karikatür var CD-albümde. Yalnız ben Powerpoint programı, slayt gösterisi gibi teknolojilerden uzak olduğumdan çizgi örneklerini aktaramıyorum. Yalnızca kendi çalışmamı bendeki kayıttan alacağım aşağıya. Yoksa gerek Yunan, gerek yabancı birçok çizerin çok iyi işleri var albümde, bazısının birden çok eseri yer alıyor hem de.
Türkiye'den ise, kimisi birden fazla işiyle temsil edilmek üzere, şu sanatçıların karikatürleri bulunuyor: Atila Özer, Ayten Köse, Erdem Çolak, Kemal Özyurt, Nuri Bilgin, Musa Gümüş, Oğuz Gürel, Recep Bayramoğlu, Salih Kütükçü, Serdar Sayar, Yalçın Eroğlu, Ekrem Yetim, Muammer Kotbaş.
Bu yıl yine sergi yapacaklar komşuda: çeşitli sitelerde çarptı gözüme şartname ama ayrıntısına henüz bakamadım.

Hiç yorum yok: