30.4.19

10. Uluslararası Amasya Karikatür Yarışması 2019 iptal edildi

ULUSLARARASI AMASYA KARİKATÜR YARIŞMASI SEÇİMLERE KURBAN EDİLDİ
Türkiye ve Kuzey Kıbrıs'taki belediyeler ile karikatürcü örgütlerinin yıllardır yaşadığı bir sorun: Hangi belediyede geleneksel karikatür etkinliği düzenleniyorsa, kurumlaşma olmadığı ve önemsenmediği için, seçim öncesinde veya sonrasında, "Başkan değiştiydi - istemediydi" veya "Başkan, seçim öncesinde yarışmayı rolantiye aldı - erteledi" gerekçeleri ile geleneksel karikatür etkinliği iptal ediliyor veya uzun yıllar düzenlenmiyor ya da hiç düzenlenmiyor.
Bu kez de, Türkiye'de yapılan son yerel seçimler sonrası, belediye başkanlığı değişimi gerekçe gösterilerek, Amasya Belediyesi tarafından 9 yıldır düzenlenen (Bu yıl 10.su gerçekleştirilecekti)
Uluslararası Amasya Karikatür Yarışması iptal edildi... Yarışmaya katılan çizerlere eserleri geri iade edilerek, iptal gerekçesi resmi bir yazı ile bildirildi.
Hüseyin Çakmak.
Merhaba,
2019 karikatür yarışmasına katılmak istemiştim. Binbir emek verip karikatür yarışmasına eserimi postaladım.
Eserim ezilmiş, büzülmüş bir şekilde adresime iade edildi. Bir de yazı eklenmiş, belediye değiştiği için...
Bu yapılanı ayıplıyorum.
Saygılarımla.
Can Pekergin.

1 yorum:

Hüseyin Çakmak dedi ki...

Can Pekergin arkadaşımın yazdıklarına katılıyorum... Aynı sorunu ben de yaşadım; hiçbir koruma olmadan haşat olmuş bir şekilde orijinal eserim geri iade edildi... Halbuki, niyet olsa idi, çok değerli bu eserler belediye arşivinde muhafaza edilebilir ve ileride bir karikatür galerisine - müzeye dönüşebilirdi...
Ama öyle bir niyet yok...
Zaten, Kültür - Sanat luzumsuz bir iş!...
Hepimize geçmiş olsun...