11.2.13

Anadolu Karikatürcüler Derneği 2013 Karikatür Hizmet Ödülü Mustafa Yıldız'a veriliyor

ANADOLU KARİKATÜRCÜLER DERNEĞİ 2013 KARİKATÜR HİZMET ÖDÜLÜ MUSTAFA YILDIZ'IN
Anadolu Karikatürcüler Derneği yönetim kurulu her yıl karikatür sanatına hizmet edenlere ödül vermektedir. Daha önce Atila Özer, İbrahim Orhan (Orhan Holding), Hüseyin Çakmak, Kemal Akkoç, Kamil Masaracı ve Ahmet Esmer plaketle onurlandırılmıştı. 2013 yılı 'Hizmet Ödülü'ne ise yönetim kurulumuz Ege bölgesinde, özellikle İzmir'de karikatür adına gösterdiği çaba ve kültürümüze katkıları nedeni ile karikatür sanatçısı MUSTAFA YILDIZ'ı layık görmüştür. 25 Şubat 2013 günü saat 12.30'da Balıkesir Devlet Güzel Sanatlar Galerisi'nde yapılacak olan törenle ödül plaketi verilecektir. Aynı zamanda Anadolu Karikatürcüler Derneği üyelerinin, Mustafa Yıldız'ın ve Cemal Nadir Güler'in eserlerinden oluşacak karikatür sergisi de Balıkesirli sanatseverlerin beğenisine sunulacaktır. Sergi 10 gün açık kalacaktır.
Mustafa Yıldız karikatür serüvenini şöyle özetliyor:
''1959 yılında Manisa’nın Alibeyli köyünde dünyaya geldim. Çok küçük yaşta başlayan karikatür ve çizgi roman tutkum bugüne kadar sürdü.
70’li yılların başında İzmir’e yerleştik. İlk karikatürüm 1976 yılında Akbaba ve Fırt dergisinde yayınlandı. Aynı yıl Eflatun Nuri üstadımla tanıştım. Uzun yıllar birçok gazete ve dergiye çizimler yaptık.
Ege Ekspres gazetesiyle başlayan basın çalışmalarım daha sonra Demokrat İzmir, Merhaba Spor'la devam etti. 80’li yıllarda ise Gazete İzmir’e çizdim. Yeni Asır gazetesinde 10 yıl boyunca Gıcık mizah ekini hazırladık. Çizerliğini yaptığım ulusal ve yerel gazetelerin bazıları: Evrensel, Milliyet Ege, Posta Ege, Karadeniz, Günebakan, Egede Yaşam, Ege Telgraf, Kamuoyu ve Ege’de Bugün. Dergilerin bazıları ise: Homur, Karanfil, Zıpır, Sivilce, Kartopu, Gerçek, Yurtta Uyanış, Batısöz, Çayyolu, Karşıyaka- Karşıyaka.
Kişisel ve karma yüzlerce sergi açtım. Saat Kulesi Karikatürcüler Grubu ve Karikatürcüler Derneği İzmir Temsilcisi olarak bu sergileri ülkemizin dört bir yanına taşıdım.
Karikatürcüler Derneği ve Mizah Üretenler Derneği üyesiyim. Çağdaş Sanatçılar Platformu Karikatür Sanatçıları sözcüsüyüm.
Yaklaşık 10 yıldır okullarda başlattığım karikatür kurslarını halen Dokuz Eylül Üniversitesi Özel 75. Yıl İlköğretim Okulu'nda sürdürüyorum. Ayrıca İzmir Büyükşehir Belediyesi Tarihi Havagazı Fabrikası Kültür Merkezi'nde karikatür atölyeleri yaptım. Zaman zaman bu atölyeleri ilçe belediyelerde sürdürüyorum. Birçok yerde ‘Karikatür ve Mizah Şenliği’ düzenledim.
Katıldığım uluslararası ve ulusal yarışmalardan toplam 37 ödül kazandım. İzmir Gazeteciler Cemiyeti ve Bergama Belediyesi 1. Şakir Süter Gazetecilik yarışmalarında ödüllendirildim. 2012 yılında Maydanoz mizah dergisini çıkardım. Yakında çıkacak olan “Neşeli” mizah dergisinin hazırlıklarını yapıyorum.''
Kaynak: Mehmet Kahraman, Anadolu Karikatürcüler Derneği.

Hiç yorum yok: